Followers

Thursday, 29 September 2011

SePoTonG aYaT

Theres a little truth behind every,,
"just kidding"..
a little curiosity behind every,,
"just wondering"..
a little knowledge behind every,,
"i dont know"..
and a little emotion behind every,,
"i dont care"



betul jugak kan..ape yang seseorang tu cakap tak semestinya melambang kan ape yang dye fikirkan atau yang dye rasa....due cakap 'gurau je.'...tp dalam hati dye mungkin betul...mungkin dye betul gurau ataupun mungkin dye hendak jaga hati orang yang sedang dye katakan..(banyak eh mungkin....hahaha..=)).
setiap pe yang diuncapkan muungkin ada maksud yang tersirat,,,
hati orang kita tak mampu untuk duga kan....


-

-

-

-

-

-



Monday, 26 September 2011

CerItA lAmA

Awak,,,
saya pernah sayang awak...
sayang awak sangat-sangat...
tapi 2 dulu...
saya suka tengok awak senyum...
saya suka tengok awak ketawa....
saya happy bila awak awak happy....
saya sedih bila awak sedih...
saya nak selalu ada untuk awak...
ada setiap saat awak perlukan saya...
tp semua 2 dulu....
saya pernah sayng awak sekali tp bukan sekarang lagi...
saya boleh sayang awak dulu,,,
tp sekarang tak lagi...
saya boleh terima awak jadi kawan saya lagi...
tapi saya xleh nak letak awak lam hati saya lagi...
awak buat saya macam owang yang tak de perasaan....
awak buat hati saya terluka sangat2...
awak buat saya mengharap sesuatu yang bukan milik saya....
awak bagi harapan tp awak tak tunaikan pun...





awak,,,,,,,,,
saya sayang awak.....
tapi saya sayang awak dulu,,,
bukan sekarng....
sekali saya kecewa ngan awak...
awak jangan cari saya lagi...
saya takut,,,saya takut saya akan benci awak lebih dari saya sayang awak dulu....












####ooopppppsssss!!!!terjiwang pulak....heheheh...semua ni xde kaitan ngan sape2 tau....saje rase gatal tgn nk menulis ayat jiwang2....xde kaitan antra yg hidup ataupn yg telah meninggal dunia.....=)

Friday, 23 September 2011

UTM::seM 3:: pArT OnE...

-

-

-

-

Miggu kedua d utm...
hehehe....
ni gaya nak g kelas k nak g berjalan ni...
renung-renungkan lah...
tekan sendiri...
heheheh..











:::::::::::ke kelas OC di pagi jumaat yg indah..::::::::

Thursday, 22 September 2011

::::::

-

-

-

-

-

-

FLU + HEADACHE
uuurrrggghhhh...



Wednesday, 21 September 2011

::rInDu::

-

--

---

adik,,,,along rindu adik...
rindu adik sangat-sangat...

=(





----------------
-
-
-
-
-
-







:::::::::ase cam nak nangis je....huhu...:::::::::::::::::::

:::FoTOgRAfI::

-

-

-

-

-

NO WORS...
JUST PICTURES...





Tuesday, 20 September 2011

JANGAN AMBIL & PANADOL ACTIFAST / SOLUBLE LAGI



yang ni aku copy dr artiket dekat fb yg member ak bg....



UNTUK PENGETAHUAN,

ikuti sebuah kenyataan benar dari seorang yang mengalaminya…

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.


Alternative Treatment ( Tips )

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak .

Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.

Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.

Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.


Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan.. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

Sumber :- http://www..omaQ. or





::RaYa de UTM::



hari ni dapat makan free...
jimat la 5inggit duit makan tengah hari...
hahaha...
utm punya rumah terbulka...

bajet untuk 7000 students...
ada nasi beriani, laksa penang, lontong, lemang, rendang dan air la...
not bad la sebab makanan banyak and cukup untuk semua orang ak..
ciap lebih pulak 2...
hhahahahaha...
lawak masa mula2 boleh amik makanan,,,
semua duk berebut...
last skali cukup je....
tapi kecewa sebab tak dapat makan laksa la...
huhuhu..=(
tp kiteorang da pulun amik epal...
banyak kot...
hahahaha..
alang-alang da kan akaq 2 cakap suh amik lebih dari 1..
kiteorang pun amik la...
bukan kiteorang tamak tau,,,
hahaha...

Friday, 16 September 2011

::TaK KU SaNgKa taK KU dUGa=APiT::

malam...
ku tidur tak lena
teringatkan dirimu
terimbas kembali kenangan lalu
alangkah indahnya bersamamu

mengalir air mataku
menemani malam sepiku
ku rindu saat bersamamu
sukarnya ku untuk melupakanmu

dahulu engkau berikan cinta
mengapa kini engkau berubah
manakah janji akan setia menanti
jikalau engkau tak lagi cinta
katakan saja aku tak kisah
dari kau terus membuat ku menunggu 

tak ku sangka
tak ku duga
perpisahan yang akan melanda
dah ku cuba
pertahankan
namun dirimu pergi jua

cintamu bagaikan rembulan
yang hadir bila malam menjelang
kau hilang bila siang mendatang
begitulah sikap mu oh syg

kau lontar cintaku ditepian
ku bagaikan hanyut di lautan
yang lemas di dalam percintaan
dipukul gelombang keresahan

dahulu engkau berikan cinta
mengapa kini engkau berubah
manakah janji akan setia menanti
jikalau engkau tak lagi cinta
katakan saja aku tak kisah
dari kau terus membuat ku menunggu

tak ku sangka
tak ku duga
perpisahan yang akan melanda
dah ku cuba
pertahankan
namun dirimu pergi jua 

cintamu bagaikan rembulan
yang hadir bila mlm menjelang
kau hilang bila siang mendatang
begitulah sikap mu oh syg

kau lontar cintaku ditepian
ku bagaikan hanyut di lautan
yang lemas di dalam percintaan
dipukul gelombang keresahan

mengalir air mataku
menemani malam sepiku
ku rindu saat bersamamu
sukarnya untukku melupakanmu

Thursday, 15 September 2011

::kElaS::

pejam celik,pejam celik da habis 2 sem aku kat utm ni...
da masuk sem3 da pun...
hahahaha...
cepat betol mase berlalu kan..
teringat masa hari first daftar dulu...
macam 2 la jd sepanjang setahun aku duk utm...
skrg first week tuk sem 3...
second year la lebih kurang...
macam biasa lau first week,,
lecturer masuk cakap sal learning outcome....
xde nde lain da...
and yang paling best kelas habis awal la...
hahaha..
tuk first week la...
lepas2 ni jangan harap la...
tapi yang tak best nye aku ada kelas malam la...
huhuhu...
malas la nak g kelas malam...
banyak keje nak buat lau malam2 ni...
tambah2 lau da lepas ada assignment nanti...
haru gak 2....
moga-moga malam ni bleh la pujuk lecturer 2 tukar pada kelas siang...



Wednesday, 14 September 2011

;;PeRaSaaN;;

nape aku ase macam aku kena tipu eak...
dipermain-mainkan...
dye cakap ngan aku tapi macam ada maksud disebalik ape yang diucapkan...
huiiissshhh,,,
pening tol aku...
pening ngan ayat sendiri pun ada gak...hahaha
tapi betul la,,,
budak ni sorang memang membuatkan hidup aku tunggang-langgang...
dye cakap ape yang kite tak pernah pk dye akan ckap...
plik tapi benar...
aku da kenal ngan budak ni da lama,,
tp baru sekarang aku kontek balik ngan budak ni...
nak kate aku kenal sangat 2 xde la...
tp boleh la..
tak banyak dan tak cikit...
tp dye skrg macam da lain dari dulu..
aku pun tak tahu knpa dye macam 2....
huuurrrmmmm....
kompius ni....
kpd hamba Allah 2,,,
bilalah kau nak cakap kat aku ape yang tersirat disebalik yang tesurat eak????
sape aku padame?????
jangan sampai aku da bosan menunggu jawanmu sudah la....



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

my blog's old

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My oLd~~

Daisypath Happy Birthday tickers