Followers

Saturday, 26 November 2011

xcome k????comel la...




comel x selipar ni???
come kan???
first aku tgk trus brkenan kot...
xtau knape...
hehehehe..
rumate aku ckap xcntik sbb dye colourfull tp ak suka...
hahahaha..
taste lain2 kan...
btol dah 2...
ak bli slipr 2 smlm mse kua jlan ngn member2 aku...
engatkan xtak bli kasut k ape k...
nak tman dyeorg je...
alih2 aku lak yg beli..
hehehe...
byk gak hbis smlm...
aduyai...pokai aku...
tp nk bt camne dah ase berkenan kan..
susah gak 2...
tp yg pasti aku suka selipar 2,,,
xkisah da ape owg ckap...
hahaha...
bt pe nak pk sal owg lain kan3???
heheheh..=)



::DONE::

Thursday, 24 November 2011

Asalusulnama PEROSYAFIRA

ok,,,
korang nak tau tak perosyafira 2 macam mne muncul nye???
camni sebenarnya...nama sebenar aku nurul syafira zakaria..
masa sekolah dulu ad sorang cikgu BM ni ckap nme ak dekat2 dgn nma kreta nissan safero (lau x cilap ak la..)..
then masa msuk skolah menengah ada sorang mamat ni sama skolah rendah ngn ak masuk skolah 2 jgak..
dye pun start la pnggil aku ngn nama safero 2...memandangkan kat sekolah 2 ada 2 orang syafira,,sorang mmber2 ak pnggil pira and aku dyeowng panggil pero..start dr form 2 sampi form 5 nama aku da jd pero..bile owg panggil syafira je aku pun da ase plik..mklumla da terbiasa kan...
hehehehe...tp ble da masuk matrik and then u ni...nme pero 2 da xde owng pnggil da la...tukar kpd fira..feminin ckit...hahaha...harap2 aku leh jd feminin jgak la..konon..haahahaha...xtau la ble nak jadi feminin btol 2..tggu suami aku sruh dlu la kot...hik3..
aku sayang jgak la ngan nma pero 2 jadi aku gbungkan ngan nma sebenar aku,, jadilah PEROSYAFIRA...
begitulah kisahnya....sekian..



::DONE::

SEGMEN | Jom Singgah


jom sinngah...click gmbar tuk k blog 2 eak...

Wednesday, 23 November 2011

Percintaan Ini – Ezad Lazim


Masih terbayang di ruangan mataku
Saat indah bersamamu dulu
Masihku ingat janji manismu
Bertakhta di hatiku
Oo oo oo

Di kala itu engkau lah bintang
Menyuluh malam yang kegelapan
Tetapi kini tiada lagi
Tinggal aku sendiri
http://liriklagu.biz
Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata
Oo oo oo
Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata
Oo oo o



::DONE::

Monday, 21 November 2011

Kisah Ka'abah yang tidak ramai ketahui...



Sedikit maklumat berkaitan Kaabah...
...
1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.

10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.

13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.


Sesungguhnya hanya Allah Yang Maha Mengetahui




**untuk aku dan senua...copy dari shbt fb...

::DONE::

OLdSChoOl

Assalaamualaikum dan selamat petang semua...
okay,,,tgh penat2 bt soklan DE td duk mengelamun kejap...tibe2 teringat zaman sekolah dulu..semalam mesej dengan budak sekolah dulu jadi terlebih-lebih teringat zaman sekolahnya..hahaha...pejam celik, pejam celik da 3 tahun aku tinggal zaman sekolah 2...kejap je masa berlalu..masih terbayang agi suasa masa amik spm dilu...hahaha...skrg adik ak lak yg tgh amik spm..tp skolah lain la...

**mimie wat leklok tau...along syg kamo..my prays alwiz be with u..

okay,,sambung zaman sekolah aku lak...nama sekolah aku Sekolah Menengah Kebangsaan (Agama) Kuala Abang. aku belajar sekolah 2 5 tahun..lama kot..tp xboring pun...i love my school damn much taww..hahaha..

banyak giler kenangan manis aku kat sekolah 2...banyak sangat2..aku kenal kawan2 yg best..cg2 pn best..hahaha..
aku bukan budak yg baik sangat masa skul slu..nakal la jgak...tp cikit2 je la..hahaha...ckit ke???ckit kot...asenye la..zaman2 kenal cinta monyet kan..gatal bebenor zaman dulu..sekarang tak gatal k???kurang da ckit kot..maklumlah da matured ckit...da nak masuk 2dekad da pn..huhuhu..tua da aku..
bangun pg,,g kelas,,belajar,,rehat,,belajar blik,,smbhyang+mkan tgh hari,,prep ptg,,mkn ptg,,tidow,,mkan mlm,,g surau,,prep mlm,,supper,,tidow...
hari2 aku ulang mende ni la selama 5 thun....bosan tp best coz ada kenangan,,form 5 zaman pling best maklumlah da paling senior da kan..kite yg pling tua kat skul 2.mmg enjoy gler..hahaha..
sekarang rindu nak jmpa kawan2 blik tp ssah..aku cti dye xcti..besenya macam 2 la..ssah da nak jpe kwan2 dlu..sorg kat utara sorg kat selatan..ble nk jpe nye...hahaha..
cme ak hrap kahwin 6ti jgnlpe jmput la yewp..hahaha...kite tgk spe yg khwin dlu..

**zaman skul dlu xbyk sgt amik gmbar...ni pn terjumpa dlam lbrary lappy..zaman f.5..xbrape nak matured ag..credit to ana rusida 4 dis pic..hehehe..


::DONE::




Sunday, 20 November 2011

iLOVemYFaMiLY..

Assalamualaikum...
mood sekarang xmenentu...
sekejap sedih kejap gembira...
sebab nya tak tau...
sekarang teringat family kat uumah..
i love my family damn much....
tak nak cakap banyak2 cuma nak share gambar family tercehenta









:: i Love tHeM DAMn MUch..

Saturday, 19 November 2011

TERIMA KASIH

Sahabat
Terkadangaku terpana
Tatkalakau menyatakan
Akulahteman sejatimu
Lantashati kecilku menyampuk
Benarkahkau teman sejatinya??
Sinissekali kedengaran
Namun,
Kuhisabdiri
Kutanyanaluri
Memangbenar
Aku taklayak
Untukbergelar sahabat sejati
Bukansahaja kepadamu
Malahkepada sesiapa jua
Sedikitsekali yang kuberikan
Banyaksekali hatimu ku calarkan
Malubertandang
Di kalakau menghulurkan tangan
Saat kukeseorangan
Tersungkurkegagalan
Kerdilrasa diri ini
Setiapkali kau memaafkanku setulus hati
Semuainsan ada berbuat silap,kata kau
Meskipunaku tak arif
Akan ertisahabat sejati
Namun kutahu,ku pasti
Kaulahinsan itu kepadaku
Terimakasih
Atassegalanya............


Wednesday, 16 November 2011

::mESsAgE:: 1

indahnye hidup ini bila dirimu kukenali..
mungkin sudah takdirnya begitu..
kau ditakdirkan hadir dalam hidupku...
yg pastinya kau telah memberi aku semangat, setelah semangat ku hilang...
trilogi cinta yg pernah kualami terimbau kembali..
terkenang daku pada taman astalona yg pernah menjadi labang cnta abadi satu masa dlu..
andai dapat ku undurkan putaran masa, xingin rasanya aku mengingati kenangan dulu.
krn badai asmara yg pernah melanda tlah karam jua akhirnya..
tika itu hanyalah namamu menjadi sebutan..
akhirnya ku akur setelah hajat yang kuhajati xkan kesampaian..
akan ku biarkan selamanya namamu dihati..
biar pun layu dihujung mekar..
pasti akan menjadikan aku luka seribu rindu..

**mood jiwang datang..huhu...

kerana mulut badan binasa...

assalamualaikumm...
lame tak mengupdate blog disebabkan masalah2 yang berkaitan::
antaranya:
1. wifiutm yg brmasalah yg menyebabkan kesakitan hati dan perasaan..
2. kemalasan melanda untuk menaip...huahuahau...

okay2..da lari tajuk sebenar...mukaddimah lah kira tu...
entry bertajuk kerana mulut badan binasa ni tak tuju kat sape2 pun...cuma luahan hati dan pendapat je la...
kerana mulut seseorang macam-macam leh jadi kat dunia ni...
kadang-kadang kita cakap kita tak sedar yang kita da lukakan hati orang lain.

kita lau hidup dalam satu colony kena pandai-pandailah jaga percakapan kita sendiri...jangan ikut sedap mulut je..sebab hati seseorang tak same ngn hati kita...dalam senyuman seseorang mungkin tersimpan sekeping hati yang terguris dengan tutur katamu...

kerana mulut sesebuah negara boleh runtuh...
kerana mulut sesebuah kerajaan boleh jatuh...
kerana mulut sebuah ikatan boleh terputus...
kerana mulut juga sebuah persahabatan mampu menjadi permusuhan...

 lebih baik diam dr mengeluarkan tutur kata yang menyakitkan........


::renungan untuk diri sendiri dan semua.....

Monday, 14 November 2011

xde mood

xde mood ag nk mengupdate blog ni..
ase buk nk tlis tp mlas nk taip...
huhuhu..
ble nk rjin xtau la ni...


my blog's old

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My oLd~~

Daisypath Happy Birthday tickers