Followers

Friday, 21 September 2012

5 Kisah Kematian Paling Pelik Di Dunia


1. Meninggal kerana janggut
Hans Steininger,merupakan orang Austria yang terkenal kerana mempunyai janggut yang terpanjang di dunia sekitar 140 cm.Pada suatu hari di tahun 1567,terjadi kebakaran yang mengakibatkan huru-hara.Beliau lupa mengikat janggutnya yang panjang.Kerana terburu-buru,dia terpijak janggutnya sendiri dan terjatuh.Lehernya patah dan dia pun mati.

2. Meninggal kerana menendang peti
Kejadian berlaku pada awal abad 20. Jack Daniel,seorang pengusaha Whiskey terkenal di Tennessee,Amerika Syarikat ingin membuka salah satu peti,namun dia terlupa nombor kombinasinya.Dia mengamuk dan menendang peti tersebut. Salah satu jarinya terluka menyebabkan infeksi,dan akhirnya membunuhnya.

3. Meninggal ketika membicarakan tentang Hitler
Pada tahun 1943,seorang pengkritik politik bernama Alexander Woolcott meninggal setelah mengalami serangan jantung ketika sedang membicarakan tentang Adolf Hitler.
4. Meninggal kerana kulit jeruk

Bobby Leach (1858-1926) adalah seorang ahli lagak ngeri.Dia juga orang kedua di dunia yang berjaya menakluki air terjun Niagara dengan mengguankan tong barrel.Dia meninggal tahun 1926 kerana tergelincir akibat terpijak kulit jeruk di tepi jalan,di Selandia Baru.Kakinya patah dan terjadi infeksi yang parah.
5. Meninggal kerana menahan buang air kecil

Tycho Brahe (1546-1601) adalah seorang ahli astronomi.Pada tahun 1601,beliau sedang menghadiri jamuan makan besar yang sangat lama,di Praha (sekarang czechoslovakia). Adat pada zaman itu meyakini bahawa ketika menghadiri jamuan makan,buang air adalah sangat tidak sopan.Akibatnya beliau terpaksa menahan buang air kecil selama jamuan itu berlangsung.Kandungan bahan toksik di badannya tidak mampu menahan sebegitu lama. Akhirnya, beliau meninggal 11 hari kemudian.







Tuesday, 11 September 2012

Happy 21st Birthday....

Dear My Bestfriend Asma Sasabila Ramli...
selamat hari lahir yg ke 21...da makin tua da kan..
tua dari aku..hehe..
semoga dipanjangka usia dan dimurahkan rezeki..
semoga berjaya dalam semua bidang yang diceburi..
semoga tercapai segala yang diimpikan..
semua terus gembira menghadapi hari-hari yang mendatang...
semoga diberi kesihatan yang sempurna..
banyak pulak semoga kan...

first time jumpa,,tak pernah terfikir kita akan menjadi sahabat kan..
'budak sombong'..dat's ur first impression bout me right..
setahun kat matrik ajar aku banyak tentang persahabatan kan..
we cried,,we laughed..
thanx coz sudi jadi sahabat baik aku,,,
thanx coz sudi sapu air mata aku,,
thanx coz sudi jaga aku,,
thanx coz sudi ada disamping aku,,
thanx coz sudi terima baik buruk aku... 
dan..
thanx cox sudi gelak dan menagis ngan aku..
sepanjang hidup aku..aku tak mungkin dapat lupakan semua kenangan 2..


maaf kalau aku tak mampu menjadi shbt jyang terbaik tuk kamu..
maaf sbb aku da banyak bt silap ngan kamu...
maaf sbb aku tak mampu nak teman kamu,,
maaf sbb aku tak mampu ada bila kamu memerlukan...
MAAF..



janji aku kat kamu,,,
kamu sahabat aku,,dunia dan insyaAllah juga di akhirat kelak..
aku sayang kamu sangat2.. 

THANX FOR BEING MY BESTFRIEND..
LOVE AND HUG FROM ME....

 

Tuesday, 4 September 2012

Raya 2012 versi pergi mandi pantai..

Asslamualaikum....
hari ni aku tak tau ak demam ke ape..rajin update blog 2 post terus..hehehehe..perubahan terbaru k???mintak2 lah aku akn lebih rajin jugak nak buat benda2 lain..hahaha..amin,,amin,,amin,,,ni pun mase hari raya hari 2..raya ke 3 lau tak cilap..lau balik kampung tak g mandi pantai memang tak sah..tambah-tambah lau ramai brsma sepupu2..best weyh..hehehe..yang best sebab tak ramai orang kat pantai 2..hanya orang kampung je..jadi kami tak segan sangat nak mandi...besssssttttttttttttttttttttttt...


PEROSYAFIRA..orang cakap lau nak tulisan cantik belajar tulis kat pasir pantai..betol kah???





menjamu selera sebelum mandi...





kata mimi"macam orang mati laki jewp..hahahaha"

obor-obor@agar-agar..

abah get ready nak terjun..hahaha

kami juga bersedia untuk mandi..

ayah de ngn bisnesnya..





kami semua sepupu..hehehe



syoknnnyeeeeeeeeeeee..




kami sayang,,kami suka,,kami bahagiaa dengan kampung kami...hehe

Raya 2012

Assalamualaikum...
fuh...fuh...fuh...bapak berhabuk ak punya blog...kemalasan nk update kan..memang berhabuk sakan..Selamat Hari Raya Aidilfitri!!!!!lmbtnye wish..hahahaha..xpe2..raya sebulan kan..raya tahun ni bese2 jerk..macam sblm ni jugak..nak kata meriah sangat pun tak..ok la..tp yang tak best nye duit raya da makin kurang..sob..sob..sobb..saya budak kecik lagi la..perasan!!..hehehe..raya tahun ni sembahyang raya kat majid Pinang Merah..lepas 2 cabut balik kampung..hahaha..mak sedara aku yang duk baling pun balik jugakk penuh umak tok..maklumlah anak dye saje 8 orang..tp meriah ramai...bak kata tok ak,,"anak cek de ramai pun xpe dyeorg tak gaduh"..untungla kan..adk2 ak mmg suka gduh pun...hahaha..tak padan ngn pompuan..gaduh manja2...

ok!sekarang layan gambar la lak eak..mlas da nk taip...MALAS LAGI...ish3...

























Selamat Hari Raya Aidilfitri daripada Perosyafira dan keluarga..
Maaf Zahir & Batin..jikalau ada tersilap apa..mohon dimaafkan yewp..
0-0.smua..harap dpt berjumpa lagi di Ramadan tahun depan...

my blog's old

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My oLd~~

Daisypath Happy Birthday tickers