Followers

Saturday, 24 December 2011

it,s gonnan be me..

Ooh yeah
You might've been hurt babe
That ain't no lie
But you seem to mark up and go, whoa
I remember you told me
That it made you believe in no man, no cry
Maybe that's right
Every little thing I do
Never seems enough for you
And you don't want lose it again
But I'm not like them
Baby when you finally
Get to love somebody
Guess what ?
It's gonna be me
You got no choice babe but to move on
And you know there ain't no time to waste
The future's too bright to see
But in the end you know it's gonna be me
And you can't deny
So just tell me why
Every little thing I do
Never seems enough for you
And you don't want lose it againBut I'm not like them
Baby when you finally
Get to love somebodyGuess what ?
It's gonna be me
(It's gonna be me)
Ooh yeah
There comes a day
When I'll be the one you see
It's gonna be me
All that I do
Is not enough for you
I don't wanna lose it
But I'm not like that
When finally you get to love
Guess what ?
Every little thing I do
Never seems enough for you
And you don't want lose it again
But I'm not like them
Baby when you finally
Get to love somebody
Guess what ? It's gonna be me





Thursday, 22 December 2011

akhirnya...

okay,,alkisahnya begini...masa first sem first year dulu,,kos aku wajib amik subjeck introduction to engineering..untuk subject ni kiteorang kena buat satu project about sustainable living condition..project 2 kira pertandingan la jugak..rezeki group kiteorang..Alhamdulillah kiteorg menang tempat pertama...and hadiah nya ialah sebuah basikal sebuah seorang yang berharga rm400 sebuah..

tapi masalahnya,,hadiah untuk menang 2 bukan dapat masa 2 jgak tapi selepas setahun bru la aku dapat hadiah 2..maknanya sekarang la aku baru dapat hadiah 2..selepas setahun menang..hahaha..bila pikir2 balik lucu lak ase..kiteorang xnak dapat basikal 2 sebab ase macam x guna sangat so, kiteorang berusaha untuk dapat duit rm400 sorang..last2 aku dapat la jugak duit 2..

sebagai kenangan atas usaha dan titik peluh aku untuk menang pertandingan 2 aku beli la something yang aku leh wat kenangan..dan xde bnda lain da yang aku akan beli selain daripada kasut.,..hehehehehehe..

tapi harga kasut ni xsampai la 400..hehhehe

ni sampingan je....hehehe

comel x kasut 2???comel kan3????hahaha..perasa...


::DONE::

Wednesday, 21 December 2011

Avril Lavigne - When You're Gone

I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie
is made up on your side

When you walk away
I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
All the words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

I've never felt this way before
Everything that I do
Reminds me of you
And the clothes you left
they lie on my floor
And they smell just like you
I love the things that you do

When you walk away
I count the steps that you take


Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
And when you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

We were made for each other
Out here forever
I know we were
Yeah Yeah

All I ever wanted was for you to know
Everything I do I give my heart and soul
I can hardly breathe, I need to feel you here with me
Yeah

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear will always get me through the day
And make it OK
I miss you



D.E.N.D.A.M

ok..da lme da xupdate blog tetibe update tajuk dendam...masalah2..tp sekarang aku memang tengah ada masalah..masalah berdendam ni..aku tau berdendam tu tak elok kan,,,tapi bile da geram sangat-sangat memang tak bleh buat ape la..ape yang dye buat ase nak balas balik..

aku bukan lah perfect kan..tak ade orang yang perfect dalam dunia ni...tapi serious care engkau membuatkan aku meluat, menyampah, semua ada la..lau boleh aku ase aku nak tenyeh2 je muka engkau sekarang ni..tp sabar aku boleh dikawal lagi la...

geram la dengan perangai engkau yang tak faham2 bahasa 2..eeeeiiiiii,,,aku tangah geram betol sekarang ni...SABAR,,SABAR,,SABAR,,.huhuhuhu...
tolong eak jangan buat aku sampai hilang sabar dengan perangai engkau yang ntah pape 2..huh!!!

tapi,,
nasihat aku buat semua,janganlah kita menyimpan dendam..tak elok 2..takut nanti memakan diri sendiri..aku inysaAllah tidak akan membalas dendam,,selagi aku mampu bersabar, aku sabar...ok??hehehe..SMILE..=)


Friday, 2 December 2011

Angka menaik...


ok..tanggal 12 malam ni genap umur ak 20 tahun...20 tahun???ya..angka menaik 1..dari 19 kpd 20...menaik 2 kan..hehehe...bawu terasa ketuaan diri ini...tapi muda ag asenye...hahaha..


hehehe..credit to my frens, k.ayu, ayu, shu, emi n my rumate 4 da suprise...serious terkjut aku..pandai korang berlakon eak..bleh menang award da 2..haha..really appreciate it..for da cake, for da suprise  thank you so much from da bottom of my heart..luv u olls more la..hehehe...



sedap kek 2...hehehe..
sekarang da genap umur 20 tahun..lau ikut la owang cakap da matang la kot..tapi aku ni macam xpercaya agi aku da 20 tahun..siyes cepatkan masa berlalu...nak umur belasan tahun lg..ase remaja agi..huhuhu..sekarang da 20tahun, usia untuk mematangkan diri sendiri..selama 20 tahun aku bernafas kat atas muka bumi milik Allah ini,,banyak khilaf yang pernah aku lakukan..banyak benda yang ingin aku kecapi..banyak benda yang aku da harungi..

semua tu pengalaman,,pengalaman yang sangat berharga yang aku akan treasure satu hari nanti..semoga permulaan angka 20 ni akan dapat membawa seribu kebaikan dan rahmat. aku berharap moga dapat menjadi insan yang lebih berguna..

Amin..

::DONE::


Thursday, 1 December 2011

tanya sama hati =,=


Tanya sama hati mengapa ku berduka
Tentu jawab hati kerana diri terluka
Tanya sama diri mengapa aku disiksa
Tentu jawab diri kerna dia tak setia
Curang dalam cinta oh sedihnya
Umpamakan ranting-ranting yang kering
Kau pandang diri ini dengan sebelah mata
Percintaan ku harap-harapkan
Bertukar jadi api dan membakar diri
Mujurlah ku cepat bersedar
Sebelum terlajak jauh menyayangi dirimu
Mujur juga kita dah berpisah
Kalau tidak mungkin ku menyesal tidak suka
Hujan malam-malam ini bagaikan simpati
Melihat diriku ini sedih sekali
Hati menangis siapa tahu
Jiwa merintih tak menentu
Namun ku gagahi untuk berdiri
Pasti luka ini sembuh kembali


Saturday, 26 November 2011

xcome k????comel la...




comel x selipar ni???
come kan???
first aku tgk trus brkenan kot...
xtau knape...
hehehehe..
rumate aku ckap xcntik sbb dye colourfull tp ak suka...
hahahaha..
taste lain2 kan...
btol dah 2...
ak bli slipr 2 smlm mse kua jlan ngn member2 aku...
engatkan xtak bli kasut k ape k...
nak tman dyeorg je...
alih2 aku lak yg beli..
hehehe...
byk gak hbis smlm...
aduyai...pokai aku...
tp nk bt camne dah ase berkenan kan..
susah gak 2...
tp yg pasti aku suka selipar 2,,,
xkisah da ape owg ckap...
hahaha...
bt pe nak pk sal owg lain kan3???
heheheh..=)



::DONE::

Thursday, 24 November 2011

Asalusulnama PEROSYAFIRA

ok,,,
korang nak tau tak perosyafira 2 macam mne muncul nye???
camni sebenarnya...nama sebenar aku nurul syafira zakaria..
masa sekolah dulu ad sorang cikgu BM ni ckap nme ak dekat2 dgn nma kreta nissan safero (lau x cilap ak la..)..
then masa msuk skolah menengah ada sorang mamat ni sama skolah rendah ngn ak masuk skolah 2 jgak..
dye pun start la pnggil aku ngn nama safero 2...memandangkan kat sekolah 2 ada 2 orang syafira,,sorang mmber2 ak pnggil pira and aku dyeowng panggil pero..start dr form 2 sampi form 5 nama aku da jd pero..bile owg panggil syafira je aku pun da ase plik..mklumla da terbiasa kan...
hehehehe...tp ble da masuk matrik and then u ni...nme pero 2 da xde owng pnggil da la...tukar kpd fira..feminin ckit...hahaha...harap2 aku leh jd feminin jgak la..konon..haahahaha...xtau la ble nak jadi feminin btol 2..tggu suami aku sruh dlu la kot...hik3..
aku sayang jgak la ngan nma pero 2 jadi aku gbungkan ngan nma sebenar aku,, jadilah PEROSYAFIRA...
begitulah kisahnya....sekian..



::DONE::

SEGMEN | Jom Singgah


jom sinngah...click gmbar tuk k blog 2 eak...

Wednesday, 23 November 2011

Percintaan Ini – Ezad Lazim


Masih terbayang di ruangan mataku
Saat indah bersamamu dulu
Masihku ingat janji manismu
Bertakhta di hatiku
Oo oo oo

Di kala itu engkau lah bintang
Menyuluh malam yang kegelapan
Tetapi kini tiada lagi
Tinggal aku sendiri
http://liriklagu.biz
Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata
Oo oo oo
Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata
Oo oo o



::DONE::

Monday, 21 November 2011

Kisah Ka'abah yang tidak ramai ketahui...



Sedikit maklumat berkaitan Kaabah...
...
1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.

10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.

13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.


Sesungguhnya hanya Allah Yang Maha Mengetahui




**untuk aku dan senua...copy dari shbt fb...

::DONE::

OLdSChoOl

Assalaamualaikum dan selamat petang semua...
okay,,,tgh penat2 bt soklan DE td duk mengelamun kejap...tibe2 teringat zaman sekolah dulu..semalam mesej dengan budak sekolah dulu jadi terlebih-lebih teringat zaman sekolahnya..hahaha...pejam celik, pejam celik da 3 tahun aku tinggal zaman sekolah 2...kejap je masa berlalu..masih terbayang agi suasa masa amik spm dilu...hahaha...skrg adik ak lak yg tgh amik spm..tp skolah lain la...

**mimie wat leklok tau...along syg kamo..my prays alwiz be with u..

okay,,sambung zaman sekolah aku lak...nama sekolah aku Sekolah Menengah Kebangsaan (Agama) Kuala Abang. aku belajar sekolah 2 5 tahun..lama kot..tp xboring pun...i love my school damn much taww..hahaha..

banyak giler kenangan manis aku kat sekolah 2...banyak sangat2..aku kenal kawan2 yg best..cg2 pn best..hahaha..
aku bukan budak yg baik sangat masa skul slu..nakal la jgak...tp cikit2 je la..hahaha...ckit ke???ckit kot...asenye la..zaman2 kenal cinta monyet kan..gatal bebenor zaman dulu..sekarang tak gatal k???kurang da ckit kot..maklumlah da matured ckit...da nak masuk 2dekad da pn..huhuhu..tua da aku..
bangun pg,,g kelas,,belajar,,rehat,,belajar blik,,smbhyang+mkan tgh hari,,prep ptg,,mkn ptg,,tidow,,mkan mlm,,g surau,,prep mlm,,supper,,tidow...
hari2 aku ulang mende ni la selama 5 thun....bosan tp best coz ada kenangan,,form 5 zaman pling best maklumlah da paling senior da kan..kite yg pling tua kat skul 2.mmg enjoy gler..hahaha..
sekarang rindu nak jmpa kawan2 blik tp ssah..aku cti dye xcti..besenya macam 2 la..ssah da nak jpe kwan2 dlu..sorg kat utara sorg kat selatan..ble nk jpe nye...hahaha..
cme ak hrap kahwin 6ti jgnlpe jmput la yewp..hahaha...kite tgk spe yg khwin dlu..

**zaman skul dlu xbyk sgt amik gmbar...ni pn terjumpa dlam lbrary lappy..zaman f.5..xbrape nak matured ag..credit to ana rusida 4 dis pic..hehehe..


::DONE::




Sunday, 20 November 2011

iLOVemYFaMiLY..

Assalamualaikum...
mood sekarang xmenentu...
sekejap sedih kejap gembira...
sebab nya tak tau...
sekarang teringat family kat uumah..
i love my family damn much....
tak nak cakap banyak2 cuma nak share gambar family tercehenta









:: i Love tHeM DAMn MUch..

Saturday, 19 November 2011

TERIMA KASIH

Sahabat
Terkadangaku terpana
Tatkalakau menyatakan
Akulahteman sejatimu
Lantashati kecilku menyampuk
Benarkahkau teman sejatinya??
Sinissekali kedengaran
Namun,
Kuhisabdiri
Kutanyanaluri
Memangbenar
Aku taklayak
Untukbergelar sahabat sejati
Bukansahaja kepadamu
Malahkepada sesiapa jua
Sedikitsekali yang kuberikan
Banyaksekali hatimu ku calarkan
Malubertandang
Di kalakau menghulurkan tangan
Saat kukeseorangan
Tersungkurkegagalan
Kerdilrasa diri ini
Setiapkali kau memaafkanku setulus hati
Semuainsan ada berbuat silap,kata kau
Meskipunaku tak arif
Akan ertisahabat sejati
Namun kutahu,ku pasti
Kaulahinsan itu kepadaku
Terimakasih
Atassegalanya............


Wednesday, 16 November 2011

::mESsAgE:: 1

indahnye hidup ini bila dirimu kukenali..
mungkin sudah takdirnya begitu..
kau ditakdirkan hadir dalam hidupku...
yg pastinya kau telah memberi aku semangat, setelah semangat ku hilang...
trilogi cinta yg pernah kualami terimbau kembali..
terkenang daku pada taman astalona yg pernah menjadi labang cnta abadi satu masa dlu..
andai dapat ku undurkan putaran masa, xingin rasanya aku mengingati kenangan dulu.
krn badai asmara yg pernah melanda tlah karam jua akhirnya..
tika itu hanyalah namamu menjadi sebutan..
akhirnya ku akur setelah hajat yang kuhajati xkan kesampaian..
akan ku biarkan selamanya namamu dihati..
biar pun layu dihujung mekar..
pasti akan menjadikan aku luka seribu rindu..

**mood jiwang datang..huhu...

kerana mulut badan binasa...

assalamualaikumm...
lame tak mengupdate blog disebabkan masalah2 yang berkaitan::
antaranya:
1. wifiutm yg brmasalah yg menyebabkan kesakitan hati dan perasaan..
2. kemalasan melanda untuk menaip...huahuahau...

okay2..da lari tajuk sebenar...mukaddimah lah kira tu...
entry bertajuk kerana mulut badan binasa ni tak tuju kat sape2 pun...cuma luahan hati dan pendapat je la...
kerana mulut seseorang macam-macam leh jadi kat dunia ni...
kadang-kadang kita cakap kita tak sedar yang kita da lukakan hati orang lain.

kita lau hidup dalam satu colony kena pandai-pandailah jaga percakapan kita sendiri...jangan ikut sedap mulut je..sebab hati seseorang tak same ngn hati kita...dalam senyuman seseorang mungkin tersimpan sekeping hati yang terguris dengan tutur katamu...

kerana mulut sesebuah negara boleh runtuh...
kerana mulut sesebuah kerajaan boleh jatuh...
kerana mulut sebuah ikatan boleh terputus...
kerana mulut juga sebuah persahabatan mampu menjadi permusuhan...

 lebih baik diam dr mengeluarkan tutur kata yang menyakitkan........


::renungan untuk diri sendiri dan semua.....

Monday, 14 November 2011

xde mood

xde mood ag nk mengupdate blog ni..
ase buk nk tlis tp mlas nk taip...
huhuhu..
ble nk rjin xtau la ni...


Thursday, 27 October 2011

saya nak kua jalan-jalan...

assalamualaikum....
saya bosan la...
minggu ni heaven gler kot...
kelas memang teramat ckit...
smua pakat batal klas coz depavali,,
tp kiteorang xdapat blik pn...
hampeh tol...
xpe2...
minggu depan still leh balik..
hehehehehe..
taoi cti2 cmne duk lam bilik siyes bosan sih...
xtau nak bt pe...
ak tgk muka ko,,kotg muka ak...
2 je la keje nye...
so,,,esk kiteorg nak kua...
jalan2 round bndar jb ni...
bosan gler kot....
hahahahahahahaha...
nk kua!!!!!!!!!

Monday, 24 October 2011

aku tak mudah menyayangi...




aku tak mudah tuk menyayangi,,,
tapi,,
aku mudah untk membenci...
- - - - - - - - - - - -
senyap aku tak bermakna aku setuju,,,
senyap aku tak bermakna aku membangkang...
senyap aku tak bermakna aku suka...
senyap aku tak bermakna aku benci...
- - - - - - - - - - - - -
senyap aku kadg2 tuk aku membuang ase benci yng sikit demi sikit hadir dalam hati...

aku ingin insan yang mampu menyayangi tapi tidak membenci...
tp aku tak mampu untuk itu...
senyapku mungkin aku mencuba untuk tidak membencimu dan perangaimu...

Sunday, 23 October 2011

CUKUPLAH AKU MENCINTAI DALAM DIAM ♥


Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)

Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."
(Al Israa' : 32 )



Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu

Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup

Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga

Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??
".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(Al Baqarah : 216 )


Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri

Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya
"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
(Umar Bin Khattab ra)


If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way


“Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya.”
(HR. Al-Hakim)










::fotografi::





my blog's old

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My oLd~~

Daisypath Happy Birthday tickers