Followers

Wednesday, 16 November 2011

kerana mulut badan binasa...

assalamualaikumm...
lame tak mengupdate blog disebabkan masalah2 yang berkaitan::
antaranya:
1. wifiutm yg brmasalah yg menyebabkan kesakitan hati dan perasaan..
2. kemalasan melanda untuk menaip...huahuahau...

okay2..da lari tajuk sebenar...mukaddimah lah kira tu...
entry bertajuk kerana mulut badan binasa ni tak tuju kat sape2 pun...cuma luahan hati dan pendapat je la...
kerana mulut seseorang macam-macam leh jadi kat dunia ni...
kadang-kadang kita cakap kita tak sedar yang kita da lukakan hati orang lain.

kita lau hidup dalam satu colony kena pandai-pandailah jaga percakapan kita sendiri...jangan ikut sedap mulut je..sebab hati seseorang tak same ngn hati kita...dalam senyuman seseorang mungkin tersimpan sekeping hati yang terguris dengan tutur katamu...

kerana mulut sesebuah negara boleh runtuh...
kerana mulut sesebuah kerajaan boleh jatuh...
kerana mulut sebuah ikatan boleh terputus...
kerana mulut juga sebuah persahabatan mampu menjadi permusuhan...

 lebih baik diam dr mengeluarkan tutur kata yang menyakitkan........


::renungan untuk diri sendiri dan semua.....

my blog's old

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My oLd~~

Daisypath Happy Birthday tickers